Ранок четверга сьогодні розпочинаємо з інтерв’ю разом з експертом KLS Юрий Симчук.
Юрій – куратор напрямку залізничних перевезень. 

Про найбільш актуальні запитання та відверті на них відповіді читайте нижче!

КЛШ: Всі добре розуміємо, що поточна ситуація на ринку з/д перевезень не найкраща. Назвіть, будь ласка, на Ваш погляд, основні 5 стримуючих факторів, які не дозволяють розвиватись залізничним вантажним перевезенням?

Юрій: Так, всі добре розуміють ситуацію і я не відповім на це питання нічого нового. Вирішення проблем дефіциту вагонного і локомотивного парку, а також катастрофічне зменшення транзиту через Україну потребує дуже великих коштів і без приватних інвестицій їх не вирішити. Але на сьогоднішній день інвестори в нашій країні не захищені. 

Також серед стримуючих факторів я б назвав відсутність конкуренції монопольному перевізнику, корупцію і зниження кваліфікації залізничників. 

Всі ці запитання не можливо вирішити ні за день, ні за рік, але прийняття Законів «Про залізничний транспорт» і «Про концесію» дуже допоможуть вирішенню деяких з них.

Крім того, наразі вже потрібно повертати втрачений престиж професії залізничника, і це далеко не тільки питання оплати праці.

КЛШ: Юрій, розкажіть, будь ласка, з чого розпочалась Ваша кар'єра як фахівця? Чому обрали саме цей напрям?

Юрій: Після закінчення Київського залізничного університету, я залишився тут працювати, потім пішов на залізницю. 
Працюю в сфері залізничних перевезень 3 2003 року. Мені подобається моя робота, тому що тут немає одноманітності, постійно потрібно розвиватися.

КЛШ: Діючий міністр інфраструктури у жовтні минулого року заявив, що монопольне становище Укрзалізниці повинно закінчитись і мають з'явитись приватні перевізники пасажирів та вантажу.

Якщо говорити про вантажні перевезення, то хто може стати такими компаніями? Та скільки часу потрібно на такі зміни?

Юрій: Таких компаній достатньо як на українському ринку, так і в інших країнах. Питання не в компаніях-перевізниках, а у змінах в законодавстві. 

Тобто в прийнятті законів, про які я говорив раніше. Ну звичайно і в готовності УЗ. Згідно домовленостей з ЕС, Україна повинна відкрити ринок приватним залізничним перевізникам до 2022 року.

КЛШ: Давайте порозмовляємо про фахівців ринку з/д перевезень? Де їх готують? Та наскільки набуті компенетції в процесі навчання дозволяють відчувати себе молодим спеціалістам «конкурентоспроможними» на ринку праці?

Юрій: Фахівців готують в залізничних технікумах, а також у Харківському, Дніпропетровському і Київському ВУЗах. Раніше вони підпорядковувались Міністерству Інфраструктури (в минулому мало іншу назву) і, на мою думку, передпідпорядкування їх Міністерству Освіти негативно вплинуло на якість підготовки. 

Ще одним болючим питанням є відсутність робочих практик і бажано не тільки на вітчизняних залізницях.

А взагалі я дотримуюсь того погляду, як у фільмі «Москва слезам не верит»: «чтобы стать генеральшой, нужно за лейтенанта замуж выходить и по казармам потаскаться»