«Повітряна куля потрапила в смугу густого туману. На землі ледь видно обриси людини. «Ви не підкажете, де я перебуваю?», - крикнули з кулі.

«Ви перебуваєте на повітряній кулі», - відповіли з землі. «Напевно, ви працюєте консультантом?» - гаркнули з кулі. «Так, а як ви здогадалися?» «Тому, що тільки консультанти вміють давати абсолютно правильні, але абсолютно даремні поради».

Це анекдот від Віктора Барановського, який не вірить в загальноприйняте поняття консалтингу для сучасного ринку української логістики. Віктор вважає, що «консалтинг в українській логістиці не працює і працювати не може».

"На жаль, часто густо на нашому ринку консультант - це той, хто замість продажу або ремонту технології продає за великі гроші буклет, в якому написано, як має виглядати те, що потрібно замовнику" - стверджує Віктор.

"Але як же бути, коли потрібно провести аудит і реінжиніринг для бізнесу саме в його логістичної складової? Де шукати фахівців? І як працювати з власниками, які беруть кредити і знову продовжують використовувати неефективні технології, кажучи: «Ми самі Вас ще навчимо!».

"Так", - погоджується Віктор Барановський. "Більшість хочуть" чарівну таблетку для схуднення», і« воно якось само і буде».

Але краще купувати не консультантів, а технологію. А це «обладнання» та інструкції, тому що у нас частіше купують «обладнання», і що ще гірше - не купують, а намагаються його скопіювати!

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Що думає з приводу ринку консалтингових послуг Віктор Пузанов? Де і яких шукати експертів, коли компанія розуміє що Логістика явно перетворюєшся на п'яте колесо?

Експертних пропозицій на ринку досить. Найскладніше - саме зрозуміти, що логістика не в порядку. Тому що це, як правило, замкнуте коло: немає належного аналізу процесів, обліку вантажообігу і логістичних витрат - логістика через це "не в порядку" - а ти не можеш оцінити що відбувається.

Здається, що "не в порядку" персонал, а не процеси. І що якщо прийдуть більш професійні люди - все налагодиться. А  не налагодиться. Починати потрібно з базових речей.

"Чи є якісна пропозиція на сьогоднішньому ринку логістичний консалтингові послуг?", - запитуємо ми.

"Пропозицій достатньо. Але що називати "якісною" пропозицією? Якщо до тебе прийдуть і зроблять так, як ти попросиш - це якісно? Але ж у консультанта велика спокуса так і вчинити - зробити так, щоб клієнту сподобалася форма, а не суть.

Якісний консалтинговий проект обов'язково повинен бути розділений (мінімум) на три основних етапи:

а) Аналіз стану речей (аналіз процесів і витрат на кожен з них). Результат цього етапу - відкритий діалог з першими особами компанії, з усіма аргументами в руках і прийняття рішень, в який бік компанія буде рухатися.

б) Проектування змін (чіткий опис того, як повинно стати).

Проектування процесів, технологій, складів і транспортного підрозділу; систем управління процесами (програмне забезпечення).

в) Імплементація. Найскладніше - впровадити спроектоване. Тому другий етап дуже важливий - в ході його необхідно оцінити свої і інвестиційні (фінансові) можливості, і можливості наявного персоналу (або можливості по залученню персоналу з боку).

А як достукатися до всезнаючих власників?

"Якщо до власника потрібно" достукуватись", то чи потрібен такий проект?" Наш клієнт - той, хто сам хоче. Бути кращим, бути лідером, заробляти більше.

Ось якщо мотивація є, то проект точно вийде  цікавим і результативним. А якщо треба "достукуватись" ... Тоді навіщо?

Спасибі нашим експертам за висловлене бачення!

В наступний раз ми розповімо, як Kyiv Logistics School проводила аудит дистриб'ютора і навіть бонус отримала!

Поділимося порадами для тих, хто проводить і замовляє аудит і реінжиніринг. Далі буде!