Як потрапити в рейтинг ТОП 10 провідних юристів України?
Яким чином сформувати команду мрії, яка працює на результат?
Від чого найбільше потерпає український бізнес в ключі морського права?

Сьогодні говоримо з  Titarenko Tetyana - керуючим партнером компанії Law company "LeGran.TT"

КЛС: Тетяно, ви являєтесь засновником юридичної компанії, яка активно розвивається у сфері морського права і не тільки. Чому саме морська логістика? 

ТТ: Практично десять років я працювала у галузі транспортного, зокрема, морського права. Тож створення юридичної компанії зі спеціалізацією «морське право», «порти та термінали» – логічне продовження власної юридичної кар’єри. 

КЛС: У 2017 Ви увійшли у ТОП 10 найкращих юристів у сфері морського права за версією Ukrainian Law Firms. Насправді, чудовий результат! На Вашу думку, яким критеріям повинен відповідати кандидат, щоб потрапити у список лідерів?

ТТ: Насамперед, мати багаж з успішно реалізованих проектів та справ. Тож моя порада – працювати, працювати та ще раз працювати. 

КЛС: Зовсім не давно у одному із інтерв’ю Ви зазначили, що вважаєте малоймовірним зниження портових зборів на 20 % в Україні з 2018 ? Можете пояснити чому?

ТТ: Те, що ставки портових зборів в Україні, - одні з найвищих у світі - загальновідомий факт. Як і те, що їх неодмінно слід приводити до економічно обґрунтованого, конкурентоздатного рівня. 

Утім, мій скепсис має кілька цілком обґрунтованих причин. По-перше, для зниження ставок портових зборів необхідно внести зміни до нормативно-правових актів. 

З огляду на низку погоджувальних процедур та певну бюрократичність, яка ще, на жаль, має місце, цей процес не настільки швидкий, як хотілося б. 

По-друге, досі відсутня методика нарахування портових зборів. А це саме той базовий документ, який повинен створити економічну передумову розрахунку нових ставок. 

І, насамкінець, попередні обіцянки розробити методику та знизити ставки були безуспішними. Але дорогу подужає той, хто рухається. Тож сподіваюся, приведенню ставок портових зборів до економічно обґрунтованого рівня таки бути.

КЛС: З якими порушенням сфери морського права Ви зустрічаєтесь у практиці найчастіше (перелічіть, будь ласка, ТОП 5)?

ТТ: Необґрунтовані перевірки з боку контролюючих структур (екологічна інспекція, митні органи тощо), безпідставні спроби арешту суден та вантажів, конфліктні ситуації щодо розрахунку сталійного часу та стягнення демереджу або диспачу тощо. 

Що стосується галузі в цілому, то найчастіше потерпають від неправомірних податкових перевірок, ігнорування законних прав та інтересів представників бізнесу з боку державних підприємств, наприклад, одноосібної зміни умов договору, тощо.

КЛС: Сьогодні Україна відчуває гострий брак висококваліфікованих фахівців. Якою є ситуація у Вашому випадку? Наскільки легко знайти Вам потрібного спеціаліста на вакантну посаду юриста?

ТТ: Якщо говорити про висококваліфіковані кадри, то «кадровий голод» має місце не більше чи менше, аніж у інших галузях та сферах. Легко, якщо задатися ціллю та чітко усвідомлювати функціонал майбутнього члена команди. 

КЛС: Якими цінностями повинна володіти особа, яка прагне стати частинкою Вашої команди. На що особисто звертаєте увагу при найманні працівника?

ТТ: Обов’язкова умова – бездоганне знання певного виду права (наприклад, податкового чи корпоративного) та глибоке розуміння галузевої специфіки бізнесу клієнтів, тобто портової галузі. 

Звертаю увагу на комунікативні навики та готовність самовдосконалюватися. Тестую потенційного співробітника на нестандартність мислення, уміння працювати в команді та самостійно ухвалювати рішення, дотримання дедлайнів. 

КЛС: Що найбільше надихає Вас у роботі? 
ТТ: Перемоги у справах наших клієнтів та їхні рекомендації LeGran.TT своїм партнерам та контрагентам. 

КЛС: Ви багато часу, сил та уваги приділяєте власній справі. Поділіться, будь ласка, звідки черпаєте енергію?

ТТ: Юриспруденція – моя улюблена справа, покликання. Тож саме улюблена робота – джерело сили та натхнення, а також найкращий запобіжник від втоми чи вигорання. 

КЛС: В який спосіб найбільше полюбляєте відпочивати та проводити час на дозвіллі?

ТТ: Я захоплююся кінним спортом. Це ж захоплення, до речі, розділяють й мої діти, тож кінний спорт – справжня сімейна любов. Зовсім нещодавно відкрила для себе велоспорт. 

Ранкова поїздка велосипедом вздовж моря «стежкою здоров’я» з друзями додає енергії, бадьорості та найкраще організовує на успішний день. 

КЛС: Ви дуже відкрито прийняли у себе в гостях учасників Київської логістичної школи, за що ми безмежно вдячні. Які у Вас склались враження від формату КЛШ та проведеної лекції? 

ТТ: КЛШ – це ефективна освітня платформа з підготовки управлінців та спеціалістів у галузі логістики, яка має на меті підвищувати якості професійної освіти в цілому і компетенцій фахівців логістичної сфери зокрема.

Мені особисто дуже імпонує практична спрямованість програм школи та залучення до викладацького складу знаних та авторитетних фахівців-практиків. 

Щиро бажаю усім слухачам школи знань та навичок, які сприятимуть зміцненню та розвитку їхньому бізнесу, а КШЛ – розвитку та нових горизонтів.