Зовсім скоро...Вчора Хел був делегований на пакувальну робочу станцію, де працював з комплектувальником, який допоміг йому виконати важкі задачі.

Сьогодні на складі електронної торгівлі очікується менше відвантажень та більше операцій приймання товарів.

Хел переміщується в зону прийомки, де зараз розвантажує піддони. Ми в 2025 році, а Хел – це не людина, а робот. Він швидко вчиться, як виконувати власні завдання, при цьому зберігаючи на складі повну безпеку.

Кобот (анг. Cobots) – спеціально розроблений робот для полегшення взаємодії між людиною і машиною на складі.

Згідно з опитуванням MHI у 2016 році 74% керівників supply chain засвідчили, що протягом 6 або більше років впровадять використання кобота у себе в діяльності.

Ці машини можуть працювати з людськими працівниками в тих самих областях і управляти ризиками завдяки їх чутливості і програмуванню.

Через машинне навчання програмування роботів стане дуже простим, що дасть більшу гнучкість, ніж раніше.

Комплектувальнику достатньо буде 1 раз показати певний рух роботу та його повторити, щоб кобот освоїв технологію.

Машини розміщатимуться на складі там, де це необхідно (на ділянках процесів завантаження піддонів, пакування, та в тих зонах, де люди просто не хочуть працювати або там, де велика небезпека для здоров’я).

Що буде сприяти використанню робототехніки?

1) Постійний ріст швидкості виконання замовлень (e-commerce).
Близько 90% замовлень залежить від ручної праці, а люди не можуть працювати експоненціально швидше.

2) Ріст витрат на робочу силу.

3)Скорочення робочого фонду у розрізі працездатного віку населення.


Позитивний ефект від впровадження кобота на складі експерти області supply chain підтверджують. 

Серед переваг: зменшення частости виникнення помилок, підвищення безпеки у роботизованому середовищі, автоматизація збору/комплектації сипучих предментів складної форми.

Однак їх провадження вимагатиме розробки програми інтерграції людей і роботів на РЦ, а також врахування культурних змін, які однозначно матимуть місце.